Dag 11 - Buellton > Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van GiHa - WaarBenJij.nu Dag 11 - Buellton > Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van GiHa - WaarBenJij.nu

Dag 11 - Buellton > Los Angeles

Door: GiHa

09 Juli 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

Deze ochtend hebben we wederom bij het 'Pea Soup Andersen's Inn' restaurant gegeten. Echter nu een ontbijt.
Na een lekker, stevig Amerikaans ontbijt te hebben genuttig stapten we in de auto om naar Los Angeles af te reizen; om precies te zijn Santa Monica Pier.
De rit verliep voorspoedig en op een mijl of 80 van Los Angeles verwijderd doemden de zeer brede snelwegen op, met zes banen per rijrichting. Inmiddels kan de conclusie worden getrokken dat er hier een beschaafdere rijstijl op na wordt gehouden dan in Nederland.

Voordat we zouden inchecken in ons nieuwe hotel, wilden we graag nog naar de bekende Santa Monica Pier, welke bekend is uit diverse films en series, maar waar ook officieel de originele route 66 eindigt.
We moesten ons door het drukke verkeer wurmen en bij de pier aangekomen zochten we via de TomTom een parkeerpgarage, een paar blokken verwijderd van de pier.
We verwachtten gezien de nabijheid van de pier hoge parkeertarieven, maar dit viel enorm mee. De eerste 90 minuten in de parkeergarage waren gratis en vervolgens 1$ per uur. Daar kan de parkeergarage in Terneuzen nog niet eens aan tippen...

Vanaf de boulevard liepen we via een brug, welke over een lager gelegen stadsweg liep, naar de bevlonderde pier. Hier krioelde het van de mensen, kraampjes, muzikanten, restaurantjes, etc.
Op het strand rondom lagen vele mensen te genieten van de zon. We zijn de pier geheel afgelopen en hebben zo een gedeelte van de stad en de oceaan kunnen bekijken.
Omdat het middaguur al enkele uren was gepasseerd, besloten we in een van de restaurantjes een snelle hap te nemen.
We kozen voor twee ordinaire hotdogs met een ice tea en een Leffe Blond. Ja dat laatste lezen jullie goed, de bierkaart bevatte redelijk wat Belgische bieren, als Duvel, Affligem, Orval, Leffe en nog enkele. Ik vroeg, gezien de hoge prijzen van de overige Belgische bieren dus om de Leffe, wat de vrouw achter de kassa niet verstond. Hier spreekt men Leffe uit als Leff. Maar goed, we kwamen er wel uit....

Na de pier te hebben bekeken, liepen we terug richting de parkeergarage om richting ons hotel te vertrekken.
Het zou, ondanks de afstand van 36 mijl, een anderhalf uur durende rit door de stad zijn. (kun je je misschien meteen al enigszins voorstellen hoe groot Los Angeles is)
Omdat we richting eind van de middag door de stad reden, kwamen we in diverse files/langzaam rijdend verkeer terecht.
We hebben uiteindeljk over deze afstand van een kleine 60km, 2 uur en 20 minuten gereden!

We waren dan ook blij dat we uiteindeljk bij ons hotel aankwamen. Het hotel is 'Best Western Golden Sails' gelegen aan Long Beach. De receptie en bediening is erg vriendelijk, de kamer erg netjes en schoon en ook hier hebben we weer een zwembad en balkon met uitzicht over de 'binnentuin'.

Morgen slapen we ietwat langer uit en zullen we weer het e.e.a. bezichtigen in deze stad.

• 10 Juli 2015 - 07:01

Eefje En Pepijn:

Dank voor jullie leuke verslag! We lezen het hier elke ochtend met veel plezier. Tip: kijk in LA vooral ook goed naar de architectuur. Die is fantastisch en op zichzelf al een reden om naar die stad af te reizen. Bijvoorbeeld het museum van Frank Ghery is zeer de moeite waard.
    Wij gaan hier vandaag dan eindelijk verhuizen. Alles is ingepakt en over een uurtje komt de verhuiswagen voorrijden. Spannend!
    Geniet van jullie tijd in Amerika en tot snel in NL!

Groet,

EPJE