Dag 19 - Grand Canyon > Williams - Reisverslag uit Williamsport, Verenigde Staten van GiHa - WaarBenJij.nu Dag 19 - Grand Canyon > Williams - Reisverslag uit Williamsport, Verenigde Staten van GiHa - WaarBenJij.nu

Dag 19 - Grand Canyon > Williams

Door: GiHa

17 Juli 2015 | Verenigde Staten, Williamsport

Na deze ochtend alle spullen weer te hebben gepakt en in de auto te hebben gezet, checkten we uit en liepen we naar het El Tovar hotel voor ons ontbijt. Na het ontbijt pakten we de bus bij het Grand Canyon Village richting het westen van de South Rim, welke enkel bereikbaar is middels de shuttle bussen.

Bij de busopstap was het erg druk en konden we dan ook pas de tweede bus instappen. Aangekomen op ons eerste uitzichtpunt viel de drukte echter enorm mee, wat later hetzelfde voor de volgende uitzichtpunten zou zijn.
Duidelijk was dat dit deel van de South Rim veel minder toeristisch was, waarbij de uitzichtpunten minder groot waren. Echter niet minder mooi, het gaf weer andere overzichten over de Grand Canyon dan de uitzichten van gisteren, wat dus zeker de moeite waard was.

Vandaag was het weer erg warm en waren we dus ook goed voorzien van flesjes water. We hebben op de diverse punten redelijk de tijd genomen om te genieten van de diverse uitzichten en natuurlijk ook het nemen van nog wat extra foto's van de Grand Canyon. Eveneens erg leuk aan dit gedeelte van de South Rim, is het feit dat je betere uitzichten op de Colorado River krijgt. Zo zagen we door de camera diverse bootjes/rafts varen op de rivier.

Bij een van de uitzichtpunten zagen we enkele mensen over een muurtje hangend naar 'iets' kijken wat zich op ons looppad bevond. Het was een slang (Gopher Snake), welke zich rustig voortbewoog over het pad en zich vervolgens in een van de gaten van het muurtje verstopte. Door deze laatste actie van de slang, konden wij weer veilig ons pad vervolgen. Erg leuk om weer gezien te hebben; zie foto.

Onze route eindigde bij uitzichtpunt 'Hermit's Rest', waar we wat chips en koffie en thee hebben genuttigd.
Vervolgens de shuttle bus richting het Grand Canyon Village terug genomen, daar het inmiddels weer bijna 16.00u was.
Daar aangekomen liepen we nog even naar het treinstation, waar eveneens een oude stoomlocomotief staat opgesteld. De Grand Canyon trein vertrok op dat moment weer luid toeterend richting Williams.

We liepen terug naar de auto en reden vervolgens de Grand Canyon uit, richting Williams. Jammer dat we de Grand Canyon niet in onze koffer mee konden nemen.
In Williams aangekomen, vonden we al snel ons hotel. Echter waren de eigenaren eventjes weg, volgens andere hotelgasten. Het is in de kleinere steden en dorpjes dan ook heel normaal om deuren e.d. open te houden.
Na een tijdje wachten besloten we om toch even binnen te gaan kijken en zagen we bij beter kijken een enveloppe met onze naam erop liggen, waarin zich onze kamersleutels bevonden.

We hebben alle spullen vervolgens uit de auto gehaald en in de kamer gelegd, waarop we meteen de straat verder zijn afgelopen om bij een lokale Bar&Grill met speciale bierbrouwerij een hapje te gaan eten, onder het genot van live country muziek!
Williams is erg ingesteld op toerisme, wat zich uit in de vele souvenierswinkels en gadgetshops, waar overigens in enkele winkels erg mooie (klassieke) borden en posters zijn te verkrijgen van diverse automerken/-mobielen, popsterren, route 66, Coca Cola en nog veel meer... In het stadje voel je echt de Amerikaans sfeer.

Na het eten hebben we dit soort winkels bekeken, waarop we na de straat doorgelopen te hebben, weer bij ons hotel arriveerden.
Morgen rijden we naar de Hoover Dam en zullen we vervolgens de dag eindigen in Las Vegas.