Dag 2 - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van GiHa - WaarBenJij.nu Dag 2 - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van GiHa - WaarBenJij.nu

Dag 2 - San Francisco

Door: GiHa

30 Juni 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

We waren voorgaande avond op tijd gaan slapen, wegens de vermoeiende laatste vlucht. Desondanks waren we vroeg wakker deze morgen, namelijk rond een uur of 04.30u, wat waarschijnlijk de oorzaak is van het overbrugde tijdsverschil.
Beiden hebben we ons geforceerd door te slapen en zijn rond 07.15u opgestaan.

We hadden besloten rustig op te staan en op het gemakje onze dag in te delen. Dit deden we onder het genot van ons 'Continental Breakfast', bestaande uit een Mufin en koffie/thee. Overigens benieuwd wat een ontbijt in een Hilton hotel hier wordt genoemd.... 'Hyper Overwhelming Continental Breakfast'?
Omdat het ontbijt overcompleet was, besloten we onze maag nog eens extra te vullen in een lokaal soort ontbijt-/lunchrestaurant.

Na de dag op deze manier lekker te hebben opgestart, zijn we naar een winkel vlakbij ons motel gegaan, om daar onze 3-daagse kaarten voor het openbaar vervoer te halen.
De vele busverbindingen, zorgen ervoor dat je van zowat elk 'blok' eenvoudig naar je plaats van bestemming kan komen. Wij besloten vandaag naar Fisherman's Warf en Lombard street te gaan. Met Lombard street bedoelen we dan het gedeelte, waar de auto's middels acht haarspeldbochten af kunnen dalen tussen de bloemperken door.

Eenmaal aangekomen bij Fisherman's Warf keken we uit op een prachtig, bekend uitzicht. Namelijk het bekende gevangeneneiland Alcatraz en bij het verder aflopen van de pier, de Golden Gate Bridge. Echter was de Golden Gate Bridge, zoals vaker het geval is, voor het grootste gedeelte gehuld in mist. Na enkele uren trok dit wel enigszins op, maar een mooie foto hebben we er vandaag nog niet van mogen maken.

Na het verkennen van Fisherman's Warf, zijn we te voet verder gegaan naar Lombard Street. Lombard street ligt op een hoger gelegen punt van de stad, wat betekende dat we de nodige straten te voet om hoog mochten klimmen. Behoorlijk steil in San Francisco....
Aangekomen bij Lombard street zagen we de kleurrijke opvulling van de straat; zoals gezegd gaat de straat middels een slalom naar beneden, tussen de bloembakken en met groen begroeide woningen. Erg mooi om te zien.... dat vonden vele anderen met ons.
Bovenaan Lombard street, waar de auto's de daling aanvangen, stond een heuse file. Vele toeristen willen dan ook graag met hun auto de afdaling door deze straat een keer hebben gedaan.
Wij vonden dat de trip voor de 1e dag mooi was en gingen met de bus terug richting ons motel.

In de buurt van het motel aangekomen zijn we eerst op zoek gegaan naar een supermarkt, om wat eten en drinken in te slaan. Vervolgens hebben we ons even neergelegd op bed, wat we achteraf gezien beter niet hadden gedaan. Onze motivatie om nog een eetlocatie te zoeken was erg laag. We hadden de neiging om toe te geven aan onze slaap.
We zijn uiteindelijk naar een nabijgelegen Chinees restaurant gelopen en hebben daar een eenvoudig hoofdmenu gekozen en zijn vervolgens meteen weer terug naar het motel gegaan.

Hopelijk komt ons ritme de komende dagen een beetje gelijk met het ritme van deze tijdzone, zodat we i.i.g. deze issues niet meer hebben.

Op naar de komende dagen!

• 01 Juli 2015 - 10:46

Bert:

Leuk begin in SFO! Veel plezier daar en groeten uit een tropisch Zeeland!

• 01 Juli 2015 - 16:20

Jellie Visscher:

Ondanks jullie vermoeidheid hebben jullie toch nog best wat gezien.
    Hopelijk zitten jullie vandaag al beter in jullie ritme.
    Geniet ze!

• 01 Juli 2015 - 18:17

Epje:

klinkt allemaal erg leuk, zou ook wel een paar daagjes mee willen doen!.veel slaap toegewenst en morgen gezond weer op!

• 01 Juli 2015 - 21:06

Francien :

Jullie nog wat naweeën van de jetlag, toch nog redelijk actief gestart.
    Wij ons tropenrooster, dus op t' gemakje.
    Veel mooie tripjes en vooral ook smakelijk eten toegewenst!