Dag 6 - Merced (Yosemite National Park) - Reisverslag uit Merced, Verenigde Staten van GiHa - WaarBenJij.nu Dag 6 - Merced (Yosemite National Park) - Reisverslag uit Merced, Verenigde Staten van GiHa - WaarBenJij.nu

Dag 6 - Merced (Yosemite National Park)

Door: GiHa

04 Juli 2015 | Verenigde Staten, Merced

De wekker ging om 07.00u en we werden beiden enigszins brak wakker. Vannacht was het, ondanks de oordopjes, wat lawaaierig en de temperatuur in deze regio is een stuk hoger dan in San Francisco, namelijk richting de 40 graden Celcius.
Ook bij dit motel wordt een 'Continental Breakfast' geboden, wat i.i.g. een ruimere keuze heeft dan het Motel uit San Francisco; zo waren er koffie, thee, sinaasappelsap, appelsap, croissants, koffiekoekjes en fruit.

Na dit te hebben genuttigd zijn we de auto ingestapt en hebben we de, gisteren door ons aangeschafte, TomTom ingesteld. Het zou een kleine twee uur rijden zijn tot het 'centrum' van het park. Met park bedoelen we dan het Yosemite National Park, waar diverse mooie rotspartijen en overige natuur te zien is. Ons plan voor vandaag was om i.i.g. Yosemite Valley te bekijken.

Aangezien het vandaag de 4th of July was, zou het erg druk zijn in het park. De gehele route hebben we weinig verkeershinder gehad, tot op het moment dat we het park zelf daadwerkelijk binnenreden. Het was een grote stroom met auto's.
Wij besloten om vroegtijdig een parkeerplek te zoeken, om vervolgens het park deels rond te gaan per parkbus. Het kostte even moeite om in alle drukte een parkeerplek te vinden, maar wij konden mooi inschuiven op een plek waar zojuist iemand vertrok.

De temperatuur in het park was redelijk aangenaam en er was uiteraard voldoende schaduw te vinden. Al lopende en pendelende per bus hebben we o.a. Mirror Lake, Half Dome, El Capitan, Bridalveil Fall, Horsetail Fall en Yosemite Fall gezien. Erg mooi om te zien!
Wat wel gezegd moet worden, is dat Yosemite Valley erg mooi is, maar niet uitzonderlijk mooi. We zijn dan ook misschien wat verwend door de Zwitserse en Franse bergen/natuur.

Na als eindstation het in Yosemite Valley gelegen Ahwahnee hotel te hebben bekeken, besloten we de auto weer op te zoeken om terug richting het motel te rijden.
Het park uit hebben we een half uur file moeten rijden. 's Avonds besloten we allebei een grote bak salade met kip te verorberen, omdat we het fastfood onderhand een beetje beu raken (vreemd hé?)

Morgen zullen we nogmaals terugkeren richting Yosemite National Park, maar zullen we dan richting Wawona gaan.

• 06 Juli 2015 - 09:41

Francien:

Hallo Gilles en Hananja,

Alweer een week en route., wat vliegt de tijd. Hoe was jullie tweede dag in het Yosemite Park?
    Het eten is tot nu toe zeker niet om over naar huis te schrijven, jullie missen vast de Hollandse pot.
    Hier is de temperatuur en natuur opgefrist na een stevige hoosbui gistermiddag. Er wordt goed voor plant en post gezorgd.
    Zie uit naar jullie volgende verslag.