Dag 21 - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van GiHa - WaarBenJij.nu Dag 21 - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van GiHa - WaarBenJij.nu

Dag 21 - Las Vegas

Door: GiHa

19 Juli 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

De zon maakte ons de afgelopen ochtend wakker, middels een smalle kier langs de gordijnen. We hadden de voorgaande avond dan ook besloten lekker uit te slapen.
Na een trage start met koffie en thee, liepen we één stratenblok, om op de strip uit te komen. Vervolgens zijn we richting het Monte Carlo hotel gelopen voor de nabij gelegen Denny's, om daar te ontbijten.

Eén ding werd ons meteen duidelijk, je kunt het beste je auto laten staan, mocht je naar de Strip willen, want het is qua verkeer een drukte van jewelste.
Overigens niet veel anders bij de voetgangers, de straten nabij de Strip bulken van de diverse mensenmassa's die voornamelijk van en naar de grotere hotels komen en gaan, in verband met de casino's, kledingzaken e.d.
Echt doorlopen nabij de Strip zit er hier over het algemeen dan ook niet in, maar goed.. daar hadden we ons gelukkig ook niet op ingesteld. Bovendien is de hitte hier vrij overweldigend, waardoor je het überhaupt niet in je hoofd haalt om je lichamelijk goed in te spannen.
Wat men gezien de hoeveelheid toeristen goed aanpakt, is de hoeveelheid entertainment die zich hier op straat voordoet. Zo zie je vele in filmfiguren verklede personen, worden veel kortingsbonnen aangesmeerd en groeten vele mensen je. Niet dat wij hier nu direct op zitten te wachten, maar zeker wel het tegenovergestelde van wat wij in Nederland, laat staan West-Europa doen om toeristen te trekken in de grotere steden. Hier kunnen deels nog wat van leren...

Aangekomen bij Denny's, rond 13.00u, moesten wij gezien de drukte in het restaurant, een kwartiertje wachten alvorens er een tafel vrij zou komen. Bijna overal waar we onze naam moeten doorgeven voor bestellingen of wachtrijen, geven we de naam 'Mark' door. Eenvoudig te schrijven voor de bedienden, wat weer wat spelling voorkomt.
Na een kwartiertje riep men dus 'Mark' en werden we naar onze plek begeleid. We aten weer een stevig Amerikaans ontbijt.

's Avonds zouden we richting de Blue Man Group gaan, waarvoor we in Nederland al tickets hadden geboekt. Er stond op de boeking, dat het gewenst was de tickets uiterlijk één uur van te voren op te halen. Wij besloten te kijken of we de tickets nu al op konden halen en liepen naar het tegenover Denny's gelegen Monte Carlo hotel en theater.
Na eerst het casino doorgelopen te zijn (wat standaard is in elk hotel met casino) vonden we al snel de ticketbalie voor o.a. de Blue Man Group. Hier kregen we inderdaad al, na een naam en ID check, eerder de tickets mee.

Na de tickets opgehaald te hebben, liepen we op het gemakje over de Strip terug naar ons hotel, waar we bij aankomst onze zwemkleding aantrokken om nog even verkoeling te zoeken in het, aan ons appartement gelegen, zwembad.
Het was relatief rustig in het water, waardoor we goed konden genieten van de rust.
Overigens is het rondom ons hotel ook erg rustig en hebben we geen geluidsoverlast. Dit vanwege het feit dat ons hotel één blok van de Strip is verwijderd.
Achteraf gezien is het hotel voor ons een goede keuze, omdat andere hotels aan de Strip (welke wij eveneens hebben overwogen) midden in de mensenmassa's gelegen zijn. Deze hotels zijn binnen eveneens een grote trekpleister voor de toeristen, wat voor ons in ieder geval een mindere keuze zou zijn geweest.

Na gezwommen te hebben, spoelden we ons in de douche van ons appartement af van het chloorwater en liepen we weer richting het Monte Carlo theater, daar de show al om 19.00u zou starten.
Aangekomen bleek dat het maar goed was de tickets eerder op te hebben gehaald, daar er een gigantische wachtrij stond bij de ticketbalie.
We liepen direct door naar de ingang van het theater waar onze stoel door een bediende werd aangewezen.
Na een twintig minuten wachten in de zaal, kregen we voor aanvang nog geel fluoriserend lint om rond onze hals of hoofd te binden.

De show startte erg leuk, daar men eerst zonder toneel middels een elektronisch tekstbord, interactie zocht met het publiek door specifieke bezoekersnamen in de zaal aan te halen. De overige gasten werd via hetzelfde bord gevraagd een aangegeven tekst over de betreffende personen te laten uitspreken.
Erg leuk en bijzonder in deze show, was de wijze waarop de Blue Man Group (3 mannen & buiten het zicht een band) enkel middels mimiek en muziek/klanken, enorm veel humor wist over te brengen op de zaal.
We hebben de volledige anderhalf uur enorm genoten en waren voor ons gevoel dan ook snel weer aan het einde van de show.

Na de Blue Man Group zijn we richting het Bellagio gelopen. Hier wordt de bekende show met fonteinen elk kwartier gegeven, welke volledig is afgestemd op muziek en licht. De muziek is via diverse speakers rondom het Bellagio te horen. Erg mooi om te zien!
Vervolgens zijn we het Bellagio via een omweg binnengekomen, waar een waterwereld tentoonstelling werd gehouden, welke diverse vergrootte zeedieren en voorwerpen liet zien, die gekleurd waren middels bloemen. Ook dit weer erg mooi om te zien!
Vervolgens zijn we via het Caesars Palace richting ons hotel teruggelopen.

Het was inmiddels 22.30u en besloten toch nog ergens een pizza te eten op een terras.
We genoten op het terras van de gekleurde stad en vele passerende mensen.
Zelf had ik een wat zwaarder Amerikaans biertje gekozen, wat 'Victory Golden Monkey' heet. Erg lekker en komt zeker op het niveau van diverse Belgische bieren.
We zijn uiteindelijk om 00.30u gaan slapen, wat weer de reden is van het wat verlate verslag ;)

Morgen weer een dag....