Dag 17 - Flagstaff > Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van GiHa - WaarBenJij.nu Dag 17 - Flagstaff > Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van GiHa - WaarBenJij.nu

Dag 17 - Flagstaff > Grand Canyon

Door: GiHa

15 Juli 2015 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Afgelopen nacht was het vrij rumoerig in ons motel. Niet denigrerend bedoeld, maar zoals verwacht voerden de bouwvakkers in ons hotel wel erg luidruchtige gesprekken tot in de nacht. In de ochtend was het vroeg lawaai, omdat de mannen en toeristen erg vroeg op pad gingen naar de respectievelijk de desbetreffende bouwplaatsen en de Grand Canyon.
Gelukkig zorgde een stevig ontbijt bij een Denny's weer voor wat energie, waarop we vertrokken richting de Grand Canyon, om het officiële park vervolgens te betreden via de ingang vanaf 'Desert view'.

Richting de Grand Canyon kregen we steeds meer grasland en werden we geconfronteerd met onze eerste echte regenbui (lees: stortbui). In de verte waren dan ook regelmatig bliksemschichten te zien en donderslagen te horen. De temperatuur zakte hierdoor dan ook vrij snel richting 28 graden.
Voor De officiële ingang van het park, kregen we ons 'eerste' bijzondere uitzicht, in dit geval, op de 'Little Colorado River'. Hier zijn we gestopt om de eerste diepe kloof, als gevolg van de rivier en de wind, te bekijken en fotograferen. De regen was inmiddels gestopt.

In de buurt van de officiële ingang van het Grand Canyon park, zagen we veelal dennenbossen. Eenmaal bij de ingang aangekomen, was het eventjes wachten voor de kassa, alvorens we door konden rijden. Ondanks de wachttijd was het naar ons idee niet erg druk, wat voor de diverse stoppunten wel gunstig was.
Bij onze eerste stop, Desert View, zagen we het eerste gedeelte van de Grand Canyon. Erg indrukwekkend om dit grootse uitgestrekte landschap met diepe kloven en grof gesteente te zien. In het 'midden' van ons uitzicht zagen we een kleine modderstroom, dat de Colorado River moest voorstellen.
We zeggen nu klein, maar in werkelijkheid is deze stroom uiteraard erg breed. De afstand en hoogte waarop wij stonden t.o.v. de rivier zorgden voor deze verhouding.

Het is erg moeilijk voor te stellen hoe groot de Grand Canyon is, totdat je dit daadwerkelijk hebt gezien. Zelfs dan is het erg moeilijk inschatten hoe groot bepaalde stukken gesteente en andere objecten daadwerkelijk zijn.
Een trekkershut in het dal gaf de daadwerkelijke diepte en grootte aan van de kloof.
Zo zijn we op diverse punten gestopt, waarop de uitzichten steeds indrukwekkender werden. We eindigden de dag bij 'Grandview Point'.

(Zelf zitten we met onze 'logde' in Grand Canyon Village en zullen we morgenochtend terugrijden naar Grandview Point om van daaruit de overige uitzichtpunten te bekijken richting Grand Canyon Village.)

Aangekomen bij onze dorpje, checkten we in en kregen we de sleutel van logde 6170. Het zijn ouderwetse houten huisjes zonder airco, maar wel plafondventilator. Desondanks is de temperatuur in onze logde vrij aangenaam, verder ziet alles er ondanks de leeftijd schoon en netjes afgewerkt uit.

Tegen het avondeten liepen we langs de Rim met prachtig uitzicht (waar onze logde slechts 50m van verwijderd is!) richting het restaurant wat behoort bij 'Bright Angel Lodges'.
Een snelle check op internet aan het eind van de middag gaf een niet al te hoog cijfer aan het restaurant, maar we besloten het er op te wagen. Bij aankomst zat het restaurant erg vol, maar was er wel gelukkig plaats voor ons tweeën.
Vooraf aan het hoofdgerecht kregen we salade en na lang wachten was er dan uiteindelijk ons hoofdgerecht. Zelf had ik een Bright Angel steak besteld en Hananja een forel-filet .

Wat ons uiteindelijk begon te storen, was het feit dat er een tafel met etensresten uitgespreid over en onder, naast ons stond, welke maar niet werd opgeruimd. Dit terwijl een x-aantal personeelsleden bij de ingang van het restaurant hingen. Uiteindelijk alsnog opgeruimd. De forel was niet echt super en de steak was helemaal niet te eten. Gordon Ramsey zou hier wildvloekend rond hebben gelopen.
Het werd pas echt grappig bij het verkrijgen van de rekening, welke twee keer het forel en één keer een stroganoff gerecht???? bevatte.
Dit vervolgens aangekaart bij de serveerster, waarop ze de rekening heeft aangepast naar één keer forel en één keer stroganoff???? Mijn gerecht was een steak, dus weer terug naar de serveerster met de opmerking geen stroganoff te hebben gegeten.
Hierop gaf ze aan dat het dezelfde prijs als de steak was, waarop we hebben afgerekend en het restaurant zijn uitgelopen.
Hananja keek op de menukaart, welke buiten het restaurant hing en zag dat de prijs van een steak een stuk lager was als het stroganoff gerecht. Dus.... weer teruggelopen, waarop de serveerster uiteindelijk het verschil heeft terugbetaald en de opmerking gaf 'I messed it up'.
Hieruit hebben we dus de lering getrokken, dat de cijfers over een x-aantal reviews wel redelijk de realiteit weerspiegelen