Dag 15 - Cienega Springs - Reisverslag uit Parker, Verenigde Staten van GiHa - WaarBenJij.nu Dag 15 - Cienega Springs - Reisverslag uit Parker, Verenigde Staten van GiHa - WaarBenJij.nu

Dag 15 - Cienega Springs

Door: GiHa

13 Juli 2015 | Verenigde Staten, Parker

Zoals gezegd, zouden we vandaag een rustdag nemen. Na lekker lang uitgeslapen te hebben, zetten we een bak koffie en thee op ons appartement en roosterde Hananja nog een 'bagel' voor zichzelf.
Verder nog even de auto enigszins opgeruimd, koffers opnieuw ingedeeld (alles lag inmiddels overhoop) en nog een diepvries pizza opgehaald bij de lokale supermarkt, om deze vervolgens in de oven af te bakken.

De eigenaar, welke we tegen kwamen vroeg of we al naar het privépark waren geweest. We vertelden hem van niet, waarop hij ons de sleutel van het terreintje, een halve kilometer verderop, overhandigde.
We pakten onze zwemkleding en wat tijdschriften en vertrokken op Amerikaanse wijze naar het terrein. Dat wil zeggen: per SUV. Deze zijn we met de temperaturen van over de 40 graden Celcius natuurlijk ook op Amerikaanse wijze ingestapt, namelijk (erg leuke gadget) motor starten op afstand, zodat de airco de grootste hitte eruit kan halen en na een minuut vervolgens instappen en wegrijden.

Het privéterrein was een zeer schoon en net onderhouden grasveldje met wat overdekte picknickplaatsen, waar je lekker in de schaduw kon zitten. Verder was er een klein trapje, waardoor je direct in het water van de Colorado River kon stappen.
Veel zwemoppervlakte was er niet, na enkele meters richting het midden van de rivier te gaan, werd je al tegengehouden door boeien, vanwege de sterke stroming die in het midden van de rivier aanwezig is.
Voor ons was dit in ieder geval meer dan goed voor enkele uren zon en het water.

Tegen het avondeten zijn we naar het restaurant van gisteravond gereden, daar de keus hier niet erg uitgebreid is. Bovendien was het eten gisteravond prima. Het betreft een restaurant wat enkele kilometers van ons hotel verwijderd is.

Nadat e.e.a. achter de kiezen was, reden we nog een eindje verder richting de Parker Dam (stuwdam) en hebben we in de avondschemering nog wat mooie foto's kunnen maken. De stuwdam zelf was niet erg fotogeniek, maar de omgeving en het avondrood van de zon zeker wel.

Nu zitten we lekker op onze kamer te lezen, tv te kijken, etc.
Morgen om 09.00u checken we uit om richting Flagstaff te rijden.