Dag 10 - Marina > Buellton - Reisverslag uit Buellton, Verenigde Staten van GiHa - WaarBenJij.nu Dag 10 - Marina > Buellton - Reisverslag uit Buellton, Verenigde Staten van GiHa - WaarBenJij.nu

Dag 10 - Marina > Buellton

Door: GiHa

08 Juli 2015 | Verenigde Staten, Buellton

Vandaag zouden we weer verkassen richting een ander motel gelegen in Buellton, richting Los Angeles.
We hadden hiervoor twee route opties, de snellere highway meer gelegen in het binnenland, of de toeristische kustroute. Wij kozen voor de laatste optie.

Na 's ochtends uitgecheckt te hebben in Marina, vertrokken we per auto richting de westkust.
Onderweg liep de highway uiteindelijk over in een tweebaansweg, welke ons over een ruig stuk westkust van Californië stuurde. Wat een mooie uitzichten kregen we hier te zien over de 'Pacific Ocean'!
Langs deze route bevonden zich veel kleine tot grotere stopplaatsen om van deze uitzichten te kunnen genieten. Zo is het zicht over de oceaan oneindig ver en het water helderblauw aan de kust tot donkerblauw verder in de oceaan. Stranden zijn er te vinden, maar hier zul je vaak geen mensen aantreffen, daar ze vaak moeilijk tot niet bereikbaar zijn. Moeilijk tot niet bereikbaar, omdat bijna de gehele route (vlak langs het water lopende) tientallen meters hoger gelegen is dan het zeeniveau.

De brandstoftank zat bij vertrek nog net onder de helft, waardoor we besloten hadden tijdens de route nog ergens te tanken.
Na uiteindelijk nog een rijbereik van 100 Miles te hebben volgens de boordcomputer, gingen we op zoek naar een tankstation. Dit tankstation leek wel niet te komen en we kregen het toch eens beetje ongemakkelijk toen we merkten dat de brandstofmeter nogal optimistisch was; deze begon steeds sneller te zakken.
Gelukkig troffen we, eerder dan de TomTom aangaf, een 'niet erkend' tankstation op een van de kustplaatsjes/gehuchten.
De prijs was bijna twee keer zo hoog dan in de normale dorpen en steden, namelijk $7,- per gallon, wat neerkomt op zo'n €1,65 per liter. Voor Nederland een normaal bedrag voor benzine, maar voor Amerikaanse begrippen schandalig duur; dit hadden we natuurlijk kunnen verwachten langs een toeristische route.
We besloten dan ook de tank voor de helft te vullen, om deze in Buellton vervolgens af te tanken.

Langs de route rijdend, zijn we dus diverse keren gestopt. Zo ook op een van de stranden waar we zeelolifanten konden bekijken, welke op het strand of in het water zich vermaakten. Erg leuk om te zien; ook hiervan zijn foto's gemaakt.
Bij een van de plaatsen stopten we om te lunchen op een picknicktafel in de zon. Na dit te hebben gedaan, liepen we richting de rand van het terrein waar we vanuit een tuin op hoogte keken over de oceaan.
Hier troffen we een kolibrie aan, die zich bezighield met het verkrijgen van nectar uit een bloem (?) We waren in de mogelijkheid dit diertje op een meter of drie te benaderen, waardoor we ook hiervan weer een foto hebben kunnen schieten.

Uiteindelijk arriveerden we eind de middag bij 'Andersen's Pea Soup Inn', waar we waarschijnlijk de beste kamer tot nu toe hebben. Erg ruim en we kijken vanuit ons balkon (waar ik nu zit te typen) uit over de binnenplaats met tuin en zwembad.
We hebben zojuist gegeten bij het schijnbaar wereldbekende 'Andersen's Pea Soup Restaurant' wat zijn oorsprong heeft in Denemarken.
Hier hebben we eindelijk weer eens echt lekker en relatief gezond gegeten. Hananja heeft gekozen voor zalm met een risotto rijst (aparte combinatie, maar ze vond het erg lekker) en zelf koos ik voor kalkoen met aardappels, wat erg lekker bereid was.
Verder hebben Hananja en ik hierbij respectievelijk een glas witte en rode wijn gedronken. De rode wijn was een van de lekkerste, welke ik in lange tijd heb gedronken!

Na het dineren zijn we langs het plaatselijke tankstation gelopen, om daar een gratis bak heet water voor de thee te halen.
Morgen vertrekken we naar Los Angeles, om daar voor een aantal dagen de (grote) stad te bekijken en naar de 'Universal Studio's' te gaan!

• 09 Juli 2015 - 17:04

Bert:

Hallo Gilles en Hananja,

Leuke rit langs de boorden van de Pacific! We zijn erg benieuwd naar jullie dierenfoto's (jullie krijgen al een hele verzameling bijzondere foto's).

Groetjes uit Zeeland