Dag 18 - Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van GiHa - WaarBenJij.nu Dag 18 - Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van GiHa - WaarBenJij.nu

Dag 18 - Grand Canyon

Door: GiHa

16 Juli 2015 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Vandaag zijn we op tijd opgestaan om de uitzichtpunten van de Rim verder af te lopen.
Aangezien het restaurant van gisteravond niet zo'n succes was, besloten we bij het luxere El Tovar hotel te ontbijten.
Bij binnenkomst bleek het een redelijk chique restaurant te zijn en werden we naar onze zitplaats begeleid. Hananja bestelde Griekse yoghurt met vers fruit en een Cinamon roll en zelf koos ik voor gebakken ei met spek, toast en een bakje vers fruit.
Alles smaakte ons zeer goed en het fruit was dan ook erg vers. Morgen dus weer naar deze ontbijtlocatie, mede wegens het feit dat er slechts twee plekken in de omgeving zijn om te ontbijten. Mogen jullie raden welke andere plek er nog is...

Na het ontbijt pakten we onze rugzakken in met water, eten en elektronica, waarop we per auto terugreden naar het eindpunt van gistermiddag: Grandview Point.
Daar het nu ochtend was, stond de zon anders, waardoor de belichting op de Grand Canyon mooier was. Het landschap met haar diepten en kleuren kwam beter naar voren, wat ook in de foto's te merken was.
We hebben zo alle uitzichtpunten tot het Grand Canyon Village afgelopen, op Yaki Point na. Dit punt was enkel te bereiken middels een van de shuttle bussen, welke eerst helemaal naar het Grand Canyon Village terug zouden rijden om vervolgens via alle stoppunten daar aan te komen. Bovendien kregen we vanaf Mather Point dezelfde kloof te zien, enkel vanuit een andere hoek.

Bij een korte break aan een van de picknicktafels, vroegen jongeren uit Zuid-Korea of ze bij ons mochten aanschuiven. Uiteraard was dit geen probleem en kregen we middels hun gebrekkig Engels en wat handen en voeten gebaren te horen hoe zij de trip hadden gepland door Californië.
Ze vonden het erg bijzonder dat we uit Nederland kwamen en vroegen dan ook of we Guus Hiddink kenden... Verder wilden ze graag met ons op de foto en stukje film. Hananja werd beschreven als 'Keira Kneightly' en zelf leek ik volgens hen op 'Tom Cruise'. (waarschijnlijk lijkt voor hen elke Nederlander op een van deze personages....)
Enfin, na een tijdje met hen gesproken te hebben vervolgden wij onze tocht weer langs de uitzichtpunten.

Na uitgebreid de tijd te hebben genomen op alle uitzichtpunten, hebben we kort gerelaxt in onze logde, op internet de restaurants in de omgeving opgezocht en ervoor gekozen naar een net iets luxer restaurant te gaan.
We kozen voor het Amazon restaurant, wat van hetzelfde hotel was als het restaurant van gisteravond. Bij binnenkomst zag alles er stukken strakker uit en was de bediening goed. Dit terwijl er deels hetzelfde personeel rondliep, wat ook gisteravond in het andere restaurant was te vinden.
Na heerlijke Baby Back Ribs te hebben gegeten rekenden we af en besloten we rond 19.00u te vertrekken richting uitzichtpunt 'Yavapai Point' om daar de zonsondergang van 19.45u te bekijken.

Het was een kwartiertje rijden naar dit uitzichtpunt, maar we verwachtten drukte dus besloten we eerder te vertrekken.
Bij aankomst bleek dat we zeker niet te vroeg waren vertrokken; we parkeerden op een van de laatste vier parkeerplaatsen. Overige auto's werden enkele minuten later door personeel van het Grand Canyon park weggestuurd en hadden enkel de mogelijkheid nog om het morgen te proberen. Parkeren langs de kant van de weg is hier dan ook absoluut niet toegestaan.
We zetten ons neer op de rand van de Rim (letterlijk), zodat het uitzicht in ieder geval niet zou worden ontnomen door andere toeristen.
Tijdens de zonsondergang regende het voor enkele minuten, wat een bijzonder effect gaf op het zicht op de omgeving. Het was erg bijzonder om de zonsondergang hier mee te maken. We hebben eveneens diverse foto's hiervan gemaakt, waarvan we enkele proberen te koppelen aan deze site.

Na de zonsondergang zijn we teruggereden naar de lodge om daar de dag af te sluiten met een bak koffie en thee.
Morgen zullen we nog een dag hier verblijven om vervolgens aan het eind van de dag in te checken bij ons motel in Williams.

Een ding kunnen wij nu al zeggen: het is bijna een 'must' om de Grand Canyon te zien, mocht je in Californië of omliggende staten komen. Onbeschrijfelijk hoe mooi en overweldigend dit gebied is! Wij speculeren er al over om wellicht in de toekomst hier voor een week naar toe te gaan, om eveneens diverse wandelingen te maken.

• 17 Juli 2015 - 09:59

Bert:

Hallo Keira en Tom,

Hadden die Koreanen bijna ontdekt wie jullie werkelijk waren!!
    Mooi verslag uit de prachtige omgeving. Geniet ze verder!

Groeten uit een zonnig en winderig Zeeland

• 17 Juli 2015 - 12:23

Jellie:

Ik geniet geweldig van jullie verslagen.
    Ik ben het helemaal met jullie laatste punt eens.