Dag 7 - Merced (Yosemite National Park) - Reisverslag uit Merced, Verenigde Staten van GiHa - WaarBenJij.nu Dag 7 - Merced (Yosemite National Park) - Reisverslag uit Merced, Verenigde Staten van GiHa - WaarBenJij.nu

Dag 7 - Merced (Yosemite National Park)

Door: GiHa

05 Juli 2015 | Verenigde Staten, Merced

Ook deze dag hebben we weer ons ontbijt gehaald bij de receptie. Dit keer een Cinnamon koek voor Hananja en een toast voor mijzelf en de gebruikelijke croissants met koffie en thee.
Zoals wellicht bekend staat men in Amerika nu niet direct bekend om de hoogstaande broodbakkunsten. De 'boterhammen' zijn dan ook erg sponsachtig en niet lekker om te eten, tenzij je ze toast.
Ik generaliseer misschien, maar ben er van overtuigd dat ik namens i.i.g. 90% van de Nederlanders spreek.

Na dit ontbijt op onze kamer te hebben genuttigd, checkten we uit en vertrokken we weer middels dezelfde route als de dag ervoor richting Yosemite National Park.
Dit keer niet om door de vallei heen te gaan, maar juist omhoog richting Glacier Point met als eindbestemming Mariposa Grove.

Bij aankomst in het park lieten we het toegangsbewijs van de dag ervoor zien. Gelukkig is dit bewijs (gezien de prijs) na aankoop zeven dagen geldig, daar toegang voor één auto $30,- kost.
Na weer door de bergen omhoog geslingerd te zijn, kwamen we aan bij Tunnel View, waar je het eerste echte uitzicht op de vallei hebt. Het betreft hier de vallei waar we gisteren doorheen zijn gelopen. Na wat rond te hebben gekeken en enkele foto's te hebben gemaakt zijn we per auto verder gereden richting Glacier Point.

Richting Glacier Point zijn we verscheidene keren langs de kant van de weg gestopt om te genieten van de diverse mooie, bijzondere uitzichten.
Hierbij moeten we de woorden van ons vorige verslag toch terugnemen. Kijkende op de vallei en verdere omgeving, overtreft dit qua landschap een Zwitserland en/of Frankrijk helemaal. De uitzichten zijn hier veel grootser en je treft hier een meer ongerepte natuur aan.

Bij aankomst bij Glacier Point was het tien minuten wachten, voordat we een parkeerplek konden bemachtigen.
Eenmaal geparkeerd zijn we te voet richting de top van Glacier Point gelopen, waar we bij aankomst een prachtig panorama-overzicht hadden over de vallei, omliggende gebergten en de bekende Half Dome.

Na hier enige tijd rond te hebben gekeken en foto's te hebben gemaakt, zijn we doorgereden richting Mariposa Grove. Mariposa Grove is een van de plekken waar de Sequoia's te vinden zijn in Yosemite National Park.
We hebben eerst de toeristische route richting de Grizzly Giant (Sequoia) gelopen. Onderweg troffen we diverse Sequoia's aan; een Sequoia, welke lange tijd geleden omver gevallen was, waarvan de gigantische wortels te zien waren en Sequoia's waar een tunnel in gehakt is, om onderdoor te lopen.
De bomen zijn erg bijzonder om te zien en de omvang is op papier en foto's moeilijk te beseffen, ze zijn echt gigantisch.

Na hier rond te hebben gelopen, liepen we verder richting het hoger gelegen gedeelte, Upper Grove. Hier staan de Sequoia's meer in de natuur, zonder de beschermende hekken eromheen.
De wandeling was langer dan deze middels de bewegwijzering (voor zover deze er was, het leek wel België) was aangegeven.
We hebben uiteindelijk een ruim uur moeten lopen, maar dat was dan ook zeker de moeite waard. De begroeiing was erg mooi en kleurrijk om te zien.

Na weer terug te zijn gewandeld naar de parkeerplaats, zijn we per auto vertrokken richting ons volgende motel, gelegen in Visalia. Het was een lange dag geweest, waardoor we pas een eind in de avond arriveerden bij dit motel.
Eenmaal ingecheckt zijn we bij een in de buurt gelegen restaurant een hapje gaan eten.

(dit is meteen de reden dat dit verslag nu pas volgt)