Dag 3 - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van GiHa - WaarBenJij.nu Dag 3 - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van GiHa - WaarBenJij.nu

Dag 3 - San Francisco

Door: GiHa

01 Juli 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Ook deze ochtend zijn we weer vroeg wakker geworden. De klok van de magnetron, welke tegenover het bed geplaatst is, gaf 03.00u aan. Ook vannacht hebben we ons weer geforceerd verder te slapen, maar om 07.30u was het dan toch gedaan.
We besloten ons 'continental breakfast' op te halen bij de receptie en startte de dag weer rustig op.

Vandaag stond op de planning om bij Fisherman's Warf fietsen te huren en vervolgens een rit te maken over de Golden Gate Bridge en door het Golden Gate park. Eenmaal met de bus aangekomen bij Fisherman's Warf besloten we om ergens nog even te ontbijten.
We namen gezamenlijk één ontbijt, bestaande uit twee 'american pancakes', gebakken ei en spek. Voor een doorsnee Europeaan zijn de Amerikaanse ontbijten aan de zware kant, maar dat zal vast geen verrassing zijn....

Eenmaal uitgegeten, hebben we bij de fietsenverhuur onze fietsen opgehaald en werd ons uitgelegd hoe de versnellingen en de remmen van de fietsen werken. We gaven aan uit Nederland afkomstig te zijn en wel te weten hoe e.e.a. werkt op een fiets.
De fietsen waren voldoende, ketting was lekker ongesmeerd en er zat een kraak in de trapas van de fiets waar je niet op moet proberen te letten tijdens het fietsen.
Omdat de verhuurder vriendelijk en behulpzaam was hebben we hem maar geen LOI-cursus 'Basisonderhoud van je fiets' aangeboden.

Eenmaal op het zadel zijn we via het water naar de Golden Gate Bridge gefietst, welke ook vandaag voor het grootste gedeelte van de dag weer in mist was gehuld. Het was een leuke, steile klim naar de aanvang van de brug, maar zeker de moeite waard. Ontzettend veel toeristen waren te vinden op de oostzijde (kant van Alcatraz) van de brug, waardoor het niet echt prettig fietsen was. Echter was het uitzicht prachtig en hebben we nog eveneens mooie foto's kunnen schieten.

Na de brug te zijn overgestoken zijn we er weer terug overheen gereden, richting het Golden Gate park. Nu hadden we een helder zicht op de brug en was de mist zo goed als verdwenen, wat een mooie foto heeft opgeleverd. Na diverse straten te zijn gepasseerd, kwamen we aan in een mooi en erg vreedzaam park, waar diverse stelletjes en gezinnen aan het genieten waren van de zon en de rust. Hier zijn we even gestopt om wat te eten en te drinken, om vervolgens nog een stuk door het park te fietsen en onze weg te vervolgen richting het 'Palace of Fine Art'. Door het park fietsende hebben we o.a. 'Shakespeare Garden' bezichtigd en de diverse in het park gelegen musea. Erg mooi om dit alles bij elkaar te zien. Aangekomen bij 'Palace of Fine Art' konden we het mooie bouwwerk vanuit een woonwijk bezichtigen; de moeite waard.

Na dit bouwwerk te hebben bekeken, was het alweer tijd om terug te gaan richting Fisherman's Warf, om daar onze fietsen in te leveren en een hapje te gaan eten.
Op pier 39 hebben we allebei een burger met friet genomen en heeft Hananja haar dag vervolgens afgesloten door bij een winkel een halve liter rooibos chai thee te halen. Daarna bracht het openbaar vervoer ons weer bij Geary Boulevard, 14th street, waar we slechts twee blokken moesten lopen om bij ons motel te komen.

• 02 Juli 2015 - 06:16

Eefje:

First!
    Jullie liggen nog lekker in bed, op dit moment. Hoe bevalt het hotel verder?
    Voor ons is de warme dag net aangebroken. Helaas hier geen pancakes, maar boterham met pindakaas....
    Fijne dag straks weer!

Groetjes,

EPJE

• 02 Juli 2015 - 06:20

Dat is erg snel! Haha...
    Hotel bevalt goed, gebruiken we puur om te slapen en voldoet dus zeker.
    Sterkte daar met de temperaturen. Hoe gaat het met de verbouwing/verhuizing?

Groetjes,
    GiHa

• 02 Juli 2015 - 08:00

Pepijn:

dag Hananja en Gilles,

Wat een leuke reisverslagen! Fijn om zo gedetailleerd mee te lezen. Geniet van jullie dagen in San Francisco en wat er allemaal nog gaat volgen!

Gr Pepijn

• 02 Juli 2015 - 16:33

Jellie Visscher:

Ik geniet van jullie verslagen en humor.
    Vanmorgen gauw eerst even gelezen voor ik naar mijn werk ging.
    Zie uit naar het volgende verslag.

• 02 Juli 2015 - 23:55

Francien:

Wie is de auteur van deze reisverhalen?
    Verborgen talenten die nu aan het licht komen!
    Heb vandaag de dorstige planten in jullie tuin gered van een voortijdige ondergang.
    De geraniums en kuipplanten zijn tijdelijk verhuisd naar een betere biotoop in de tuin.
    Gilles, als je nu niet op vakantie was, kwam je deze week al in aanmerking voor het verwijderen van de pin in je tuba.
    Medisch secretaresse heeft mij gebeld. Na terugkomst kun je contact opnemen met de Honte.

Fijne dag en goede nacht.