Dag 1 - Vlucht - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van GiHa - WaarBenJij.nu Dag 1 - Vlucht - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van GiHa - WaarBenJij.nu

Dag 1 - Vlucht

Door: GiHa

29 Juni 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Het was vroeg opstaan, om 04.00u ging namelijk de wekkerradio van Hananja af met een zeer slechte ontvangst van de Rolling Stones.
De koffers en tassen hadden we de avond ervoor al geheel ingepakt, dus was het een kwestie van opfrissen, een snelle hap en in de auto richting Schiphol.

Om 07.15 arriveerden we op de Langparkeren Parking, waar het vrij vol stond met auto's. Logisch waarschijnlijk voor de tijd van het jaar...
De Schiphol parking hadden we enige tijd geleden al gereserveerd, waardoor we verzekerd waren van überhaupt een parkingplek en ook erg makkelijk: inrijden van de parking middels een kentekenherkenningssysteem.
Het leek erop dat dit systeem op Windows 95 draaide, daar met meerdere pogingen de slagboom herhaaldelijk vertikte om open te gaan. Enige coulance was dan vanuit ons wel op zijn plaats; het was ten slotte maandag.

Op de terminal verliep het afgeven van de koffers en de douanecheck zeer voorspoedig. We hadden namelijk gerekend op enige vertraging, wegens de extra douanecontroles die plaats zouden vinden.
Hierdoor waren we in de mogelijkheid om een lekkere bak koffie en muntthee te consumeren.

De eerste vlucht naar Zurich was zeer kort, we zaten voor een ruim uurtje in de lucht. Op Zurich aangekomen was het een kwestie van de plaatselijke ondergrondse te nemen. Deze bracht ons naar terminal E19, waar een iets groter toestel van Swiss ons op stond te wachten.

Na een kwartiertje wachten, konden wij boarden en namen we onze plek rechtsachter in het toestel in. Omdat dit een intercontinentale vlucht betrof, waren er wat meer luxes aan boord, als een TV-scherm met afstandsbediening en de nodige hapjes en drankjes. De afstandsbediening was even onduidelijk, waardoor ik een oproep deed voor 'service'...... Hier is dan nogmaals bewezen dat mannen en gebruiksaanwijzingen niet samengaan, met de nodige onhandigheden als gevolg.
De vlucht zelf duurde twaalf uren en verliep goed. Om 16.00u locale tijd arriveerden we op de luchthaven van San Francisco. We dachten wel binnen een ruim uur bij ons hotel te kunnen arriveren, maar dat bleek geheel anders bij aankomst bij de 'boarder control' op de luchthaven. De wachtrij was lang en de doorloop verliep zeer stroef. Al bij al hebben we zo'n drie kwartier in de rij gestaan, alvorens we werden geholpen.

Eenmaal de douane te zijn gepasseerd, zochten we de locatie van de AirPort shuttle bussen op, welke we in Nederland reeds hadden gereserveerd. Bij de stopplaats werden we 'ingecheckt' door een import-Chinees en na 10min opgehaald door, jawel, een andere Chinees (waarschijnlijk zijn broer o.i.d.)
De rit verliep, met wat horten en stoten, vrij voorspoedig gezien de tijd van de dag (18.00u). Er was veel verkeer op de weg, maar onze chauffeur had de nodige elektronica (en dus afleiding = plotseling remmen, sturen) om de files enigszins te ontwijken.

Eenmaal bij ons motel aangekomen, konden we snel inchecken en kregen wij de sleutels van onze kamer op de 1e verdieping.
Deze kamer is netjes, schoon en heeft een prima badkamer, wat dus een goed verblijf is voor de komende dagen in San Francisco!

• 01 Juli 2015 - 16:17

Jellie Visscher: